El Parlamento pide al Gobierno un AOR para evitar la subactividad

El Parlamento pide al Gobierno un AOR para evitar la subactividad
Navantia botadura del segundo AOR Nuship Stalwart

La Comisión de Industria, Enerxía, Comercio e Turismo del Parlamento de Galicia aprobó ayer con 10 votos a favor y dos abstenciones una proposición no de ley impulsada por el grupo del PP –el texto fue modificado con aportaciones de los representantes de los otros partidos– en la que se insta a la Xunta a dirigirse al Gobierno del Estado “para que dote a Navantia-Ferrol de carga de traballo a través da construción dun novo buque loxístico –AOR–”, así como para que “reprograme o plan de traballo das cinco F-110 encargadas pola Armada española para adiantar o corte de chapa”. 

Además, se solicita al Ejecutivo autonómico que se cumpla el primer punto del artículo 4º de la Lei do Sector Naval de Galicia, que establece que “a Xunta negociará co Estado a súa participación na xestión das empresas públicas estatais integradas no sector naval galego que, pola súa natureza, non poidan ser obxecto de traspaso”. De esta manera se busca “pór fin á falta de información, coordinación e impulso ao sector naval galego” y comprometerse “de forma activa coa busca de carga de traballo para a ría de Ferrol”. 

Finalmente, el texto de la proposición no de lei reclama de la Xunta que se comprometa “nas negociacións activas para dotar de carga de traballo os estaleiros de Ferrol e evitar a previsible parada de produción e despedimentos que decorrerán entre a entrega das fragatas australianas e o inicio de construción das españolas”. 

Cruce de acusaciones 
La aprobación de esta iniciativa, que contó con el respaldo de todos los representantes, a excepción de los dos del PSdeG, que se abstuvieron, provocó un cruce de acusaciones entre estos y el grupo promotor de la proposición no de lei, el Partido Popular. Su portavoz, Miguel Tellado, indicó que con la presentación de esta propuesta pretendían “a catro días das eleccións coñecer o posicionamento de todos os grupos sobre un tema crucial para esta comarca”. Se preguntó, además, si un partido “que non é capaz de comprometerse en campaña, que vai poder facer unha vez que estea no Goberno”. 

El diputado popular aseguró que la construcción del AOR será trasladada por Feijóo al futuro Gobierno central, “sexa da cor política que sexa" y señaló que el PSdeG "queda retratado co seu compromiso de que non haxa traballo ata 2022 nos estaleiros de Ferrol”. “Sempre que gobernou o PSOE”, finalizó Tellado, “ao naval foille mal”.

El PSdeG reaccionó con un comunicado en el que denunció el “silencio” de Feijóo y del gobierno autonómico “cando Rajoy e Morenés bloquearon o proxecto das F-110”, dijo Begoña Rodríguez, portavoz socialista de Industria, quien criticó además la “demagoxia infinita” del PP. Acusó al presidente de la Xunta de “calar e non esixirlle a Rajoy que desbloqueara un proxecto de 4.300 millóns para construír cinco fragatas que darían traballo a 7.000 persoas en Ferrol”. “Foi Pedro Sánchez”, dijo, “quen recuperou o proxecto en decembro de 2018”, antes de señalar que “en 10 anos Feijóo non fixo nada por Ferrol”. 

Por último, Rodríguez criticó que se pida un “buque semellante ao da Armada australiana que non está entre as prioridades da Mariña española”. “A construción requerería”, añadió, “dun prazo dun ano porque tan só sería igual no casco e a infraestrutura, cuns equipamentos específicos que nada teñen que ver cos do pedido de Australia”, concluyó.

El Parlamento pide al Gobierno un AOR para evitar la subactividad

Te puede interesar