Jorge Suárez compareció ayer para denunciar el silencio de la Xunta y de Fomento ante la petición de reuniones desde el consistorio para solucionar asuntos urgentes de la ciudad que implican a estas administraciones. Pero la tensa situación que se vive en el seno del gobierno, con un pacto con el PSOE en horas bajas y un concejal de Ferrol en Común –Luis Victoria, que tomó posesión a finales de enero– criticando a su propio equipo pero sin intención de dimitir, convirtió la rueda de prensa en un interrogatorio sobre la salud y estabilidad del ejecutivo.
“Hai complicacións, iso é evidente, pero nós temos que ter grandeza e temor ningún. Con independencia dos erros, os seis concelleiros de Ferrol en Común temos un obxectivo claro e mentres non haxa unha decisión contraria seguiremos con camiño firme a cumprir o noso programa electoral. Quereriamos que fose acompañados con todos os grupos da esquerda pero se non é posible, seguiremos ata que algúen nolo impida cos mecanismos legais”, aseguró. Se abre la puerta a un gobierno en solitario? “As portas do meu despacho sempre están abertas”, contestó.
Poco antes había remarcado la necesidad de un “goberno estable, coherente, compacto e cohesionado” para la ciudad. “Conforme pasan os meses vemos as dificultades, que tampouco son tan graves como ás veces se parece reflectir. Todo é salvable”, afirmó, aunque dice que es “imprescindible” que esa cohesión no se vea “enturbiada por diatribas que teñen que ver máis coa comunicación que con decisións”.
Y es que la comparecencia del socialista Bruno Díaz para anunciar el informe de Intervención que abre la puerta a un desistimiento del contrato eléctrico no ha sentado bien en las filas de FeC. “Non estou molesto” pero había una decisión sobre el contrato que “se ía comunicar de forma conxunta. Creo que tivera que ser así e non foi. Cadaquén será responsable dos seus propios actos”, apuntó.
Aunque Suárez y su grupo están “radicalmente en contra” de cómo se licitó y adjudicó este contrato, “non somos un goberno prevaricador e cando hai un informe do máximo representante xurídico do Concello, que é o secretario, que di que non é posible o desistimento, para tomar unha decisión contra iso hai que telo ben fundamentado”. Y no se hará así mientras no haya garantías jurídicas “de que non vai supoñer un prexuízo para a cidadanía de Ferrol en forma de indemnización millonaria” o si “paralizar o contrato eléctrico supón unha ilegalidade”.
El alcalde cree que “todos temos o mesmo interese, que a cidade prospere e que saia do pozo no que está desde hai varios anos” y así “calquera problema é subsanable e solventable”. Pero, “se hai máis interese en tomar unha postura crítica con vistas a vindeiras citas electorais, haberá que reformularse e estar abertos a calquera tipo de situación que se dea. Nós non temos temor, temos decisión de gobernar a cidade e iso implica traballar non por un interese de partido senón para o interese dos veciños e veciñas de Ferrol”.
luis victoria
Respecto a Luis Victoria y sus declaraciones en rueda de prensa el miércoles por la tarde en Sargadelos sobre los incumplimientos electorales de Ferrol en Común y su descontento, Jorge Suárez intentará “que se sinta máis integrado”. Cree que “adaptarse a esta administración ten as súas dificultades e irémolo resolvendo pouco a pouco e facéndoo partícipe do goberno”. El alcalde afirmó que el programa “está por riba de calquera das persoas que forman parte do goberno” y de todos modos censuró su intervención, en la que además se refería a un desencuentro entre la Policía Local y miembros de la asociación de inmigrantes Asmirefe.
“Non ten moito sentido que un concelleiro dea unha rolda de prensa contra o seu propio goberno” ni tampoco “expoñer publicamente a actuación dun policía por parte dun concelleiro”. Además, Suárez respaldó públicamente a los miembros de la Policía Local y no quiso opinar sobre el incidente en el Sánchez Aguilera “sen coñecer polo miúdo os informes oficiais”.
También la teniente de alcalde, Beatriz Sestayo, mostró su sorpresa insistiendo en que, en cualquier caso, el responsable de inmigración es el propio Luis Victoria, por lo que “se hai algún problema é el o que debe actuar” y no comprenden su “autodenuncia”. Se le iban a pedir explicaciones en la comisión de Benestar pero Victoria no acudió.