domingo 15.12.2019

Presentan las conclusiones de un estudio documental sobre el Camiño dos Arrieiros

La empresa Cultureume fue la encargada de realizar el trabajo que mañana se da a conocer en Ortigueira
Se trata del itinerario que utilizaban los “arrieiros” para transportar mercancía desde el puerto de O Barqueiro al interior | cedida
Se trata del itinerario que utilizaban los “arrieiros” para transportar mercancía desde el puerto de O Barqueiro al interior | cedida

Poner en valor el Camiño dos Arrieiros, una ruta que discurre entre los municipios de Mañón, Ortigueira y As Pontes es la pretensión que ha llevado al grupo de desarrollo local Seitura 22 a promover un trabajo documental sobre este camino de “orixen prehistórico, concretamente do Neolítico, que naceu vinculado ao tránsito da gandeiría e a transhumancia e que foi empregado na Idade Media polos arrieiros que logo lle deron nome para transportar mercadorías dendo o porto do Barqueiro cara ao interior”. Así lo explica el técnico de la empresa Cultureume, Xosé María López, encargada de llevar a cabo el trabajo documental.

“Nós encargámonos de recopilar todo o material documental referido a este camiño, así como dos elementos naturais e patrimoniais ao seu paso”. Un estudio que dio como resultado un archivo de más de 300 elementos documentales entre referencias bibliográficas, cartografía y artículos de prensa sobre la ruta, la única de estas características de la comarca –“son máis habituais no sur de Ourense e en Ribadavia”, señala López Fernández–. “Tamén creamos unha base de datos con preto de 300 rexistros nos que se integran todo os elementos da zona por onde pasa o camiño como hórreos, mámoas, túmulos, cruces de pedra...”, menciona el técnico cultural.

“Nas pesquisas que levamos a cabo tamén encargámonos de rescatar o patrimonio inmaterial vinculado á ruta, falando coa poboación de maior idade sobre a figura dos arrieiros e as lendas e lembranzas vinculadas a este camiño”, avanza López Fernández que junto a la documentalista Lucía Iglesias presentará mañana en el teatro da Beneficencia de Ortigueira los resultados de su trabajo –20.00 horas–. En la cita, que se repetirá los días 21 en As Pontes y 29 en Mañón, también tomarán parte el alcalde ortegano, Juan Penabad Muras y el cronista oficial de la villa, Xosé Carlos Breixo.

Comentarios