Laura Bouza reivindica “seguir construíndo un futuro feminista”

Laura Bouza reivindica “seguir construíndo un futuro feminista”
Casa da Cultura de Fene exposición de Laura Bouza

La artista fenesa Laura Bouza que es responsable de LauDas Calamity, un laboratorio de creación artística, reivindicó durante la pasada tarde, en el Monumento Día da Patria Galega, “pensar naquilo que nos aveciña para seguir construíndo futuro, un futuro noso, propio, feminista e libre, con capacidade de pensamento crítico”. Una tarea, que añadía la fenesa, propia de la cultura que “hermana e non espalla”.

Fue ella la encargada de dar lectura a la declaración institucional con motivo del Día de Galicia, en un acto vecinal que empezó a las ocho y media de la tarde presidido por el alcalde, Gumersindo Galego, y con la participación de la corporación local.

Laura Bouza se sumó así a una larga lista de autores de esta tradicional declaración, entre los que se encuentran nombres como Xosé Luis Méndez Ferrín, Bieito Iglesias, Rosa Aneiros o Mariola Hermida.

La artista comenzó su intervención destacando la importancia de los actos como el de la pasada tarde e invitando a los asistentes a viajar en el tiempo para rememorar los orígenes de esta conmemoración. En el año 1919, cuando se crearon as Irmandades da Fala y apuntaban a la necesidad de “celebrar un día onde rememorar a patria galega, reivindicar a cultura e a lingua... en definitiva o noso sentir galego” explica la artista. Laura Bouza se preguntó en el acto, en voz alta, qué significaba vivir como gallegos, dando así su propia visión, “sentirnos orgullosas de ter unha lingua nosa, unhas festas propias e características, unha música popular, uns artistas implicados, poetas, gastronomía exquisita, un patrimonio que coidar... Unha historia secular que nos trouxo ata aquí”.

En definitiva, señaló que “todo iso é o que configura a nosa cultura, a que nos une, o que define a nosa identidade como pobo galego. Os protagonistas da cultura somos nós, o pobo, que está aí todos os días, a xente traballadora, por iso non se pode monopolizar a cultura e tense que respectar a súa natureza rica e plural”. 

Asimismo, reivindicó que “a cultura ten que ter a mesma consideración que calquera outro ámbito da actividade humana”, que esta cultura ayuda a crecer al conjunto de población gallega con un nexo de unión de calidad.

Por eso, animó a los allí presentes con la idea de que la identidad gallega la construye el esfuerzo, el trabajo y el sacrificio de todos. 

Señaló que “hoxe é un día de celebración e a festa porque o que estamos a celebrar é o día ma matria galega, e non me confundo cando digo matria, non, porque  é terra das meigas, das mariscadoras, das nais, das gandeiras, desas mulleres que quedaban loitando cando os seus homes emigraban. Ese tecido social case invisible que fijo que hoxe esteamos onde estamos as mulleres galegas, e por iso máis que nunca, témolo que celebrar"

Concluyendo volvió a enfatizar en la necesidad de una “matria de amor e respeto pola cultura porque non necesitamos morrer pola patria senón atopar nela aquelas cousas que nos unen e nos aproximan”. Por todo eso, quiso terminar diciendo “Qué viva a arte e a cultura!”.

Laura Bouza que comenzó su formación en la Escola Mestre Mateo para luego irse a estudiar a Bilbao Bellas Artes donde se licenció. Esta impulsora del arte y que reivindica el sentir de la comunidad, ha vuelto a su tierra para expresar el amor que profesa a Galicia y aquí se ubica su escuela LauDas Calamity, concretamente en el concello de Fene de donde es originaria y en el que ayer dejó constancia, mediante su discurso de la impulsión que según ella, necesita el pueblo gallego, reivindicar las raices y la cultura será una de las medidas para que no se pierdan todos los vienes de la tierra.

Laura Bouza reivindica “seguir construíndo un futuro feminista”

Te puede interesar