El gobierno del PSOE y los tres partidos de la oposición volverán a reunirse esta semana en lo que serán los segundos encuentros desde que se presentó el borrador de presupuestos, el 21 de febrero, y en los que el ejecutivo de Ángel Mato quiere, explicó su portavoz, Julián Reina, “solventar aquelas dúbidas que formulaban na primera xuntanza” y poder así “entrar en materia con respecto á negociación por capítulos, proxectos e prazos de aprobación”.
Precisamente sobre los plazos se manifestó ayer el portavoz del BNG, Iván Rivas, quien dijo que “vai sendo hora de que tomemos algunha decisión, fundamentalmente o goberno municipal”. Tras reconocer que en el momento de la presentación del borrador le pareció “un avance sobre a dinámica de austeridade dos oito últimos anos”, Rivas cuestionó que el documento “continúe na senda da externalización e privatización de servizos básicos”, cuestión que, incidió, implica una política fiscal “que consiste en cargar na veciñanza impostos e taxas, mentres outras empresas e administracións non pagan”. Cargó también contra el aumento de la inversión “para multar”.
Para el portavoz nacionalista, no es lógico que “o capítulo II –gasto corrente en bens e servizos– supoña o 40% do orzamento, aumentándose en 1,6 millóns a respecto do anterior orzamento, mentres o I –persoal–, está no 29%”. “Non valen excusas”, añadió, “ninguén cre xa que non se pode contratar, nin que a externalización é máis rápida –levamos oito meses agardando a que se nos diga como facer o prego para o contrato do lixo– ou máis barata, porque non o é”.
Rivas señaló que es “incomprensible a parálise” y que solo haya habido una reunión en casi tres semanas. “Non sabemos cando quere o goberno aprobar o orzamento”, añadió antes de señalar que el BNG le ha trasladado al PSOE la necesidad de “partir de cero”, lo que conlleva incluir “investimentos que ás veciñas e veciños desta cidade lles custou moito traballo conseguir que se incorporaran aos orzamentos de anos anteriores”. Enumera, en concreto, la pista polideportiva de Mandiá y el muro de contención de Santa Mariña.
Rivas insta a todos los grupos a “aprobar xa, ao longo deste mes, os orzamentos” porque “se non o facemos en marzo, quedaría para abril a aprobación inicial, máis 15 días de exposición pública, máis un mes para responder ás alegacións antes de aprobalos definitivamente”, con medio ejercicio ya consumido.
El PP, por su parte, espera respuestas a una serie de preguntas planteadas en la primera reunión, avanzó su portavoz, Rey Varela sobre personal, situación de los contratos de servicios, la colaboración con entidades sociales y deportivas o el plan de inversiones de Emafesa que tiene que ir asociado en el presupuesto de esa empresa.
“Espero que el paso avance”, deseó el popular, “porque Ferrol no va tan bien como dice este gobierno que va”.