El Partido Popular culpa a Pedro Sánchez de la situación que vive la térmica

Diario de Ferrol-2019-10-02-004-887250b0
|

El anuncio de Endesa ha disparado la tensión política entre las distintas organizaciones a menos de seis semanas de unas nuevas elecciones generales. Partido Popular y PSOE se arrojan la culpa por el inminente cierre de la central térmica de As Pontes. 

El grupo parlamentario del PPdeG anunció ayer que la sesión plenaria de la próxima semana en el Parlamento gallego incluirá la comparecencia del conselleiro de Economía, en la que “dará conta da grave situación xerada en Galicia ante as políticas do Goberno central que están a provocar o peche das centrais térmicas de As Pontes e Meirama, e a necesidade dunha transición enerxética xusta”. 

El portavoz parlamentario popular, Pedro Puy, aboga por que “se recapacite por parte de quen está a tomar decisións que afectan dunha maneira dramática á comarca” y, también, por que “haxa máis razonabilidade e menos incapacidade para recoñecer as cousas como son”. 

Puy aseguró que la Xunta “vai colaborar na busca de solucións, ademais de estar do lado dos traballadores, de acordo co que marca a normativa europea”. 

Por su parte, el grupo del PP en la Diputación de A Coruña ha solicitado la celebración de un pleno extraordinario “para esixir ao Goberno de España a aplicación de medidas urxentes que permitan garantir a inmediata reapertura da central térmica”. En el caso de no ser así, el PP exigirá la dimisión de la ministra Teresa Ribera.

“Non podemos tolerar esta situación nin manternos impasibles”, aseguró su portavoz, Rosa Gallego, “ante o desmantelamento dun sector económico que xera moita riqueza e do que viven centos de familias”.

Las críticas del PP se dirigieron al PSOE, a quien señala como “culpable directo do peche da planta pola súa nefasta política enerxética” porque “o único que tiña en mente era o peche da planta a curto prazo”. En concreto, acusan al presidente del Gobierno de “cambiar as regras fiscais para desincentivar o uso do carbón e danar as térmicas como a das Pontes”. “Hai que ser moi cínico e moi hipócrita”, añade Gallego, “para dicir que a culpa do peche é de Europa ou da Xunta”. 

Ayudas a los camioneros 
Por su parte, el grupo parlamentario socialista en O Hórreo registró ayer una proposición no de ley para pedir a la Xunta apoyo “aos diversos sectores afectados pola paralización da central térmicas”. En concreto, reclama al Igape que se implique en la refinanciación los créditos vivos de los transportistas afectados. El portavoz socialista, Xaquín Fernández Leiceaga, propone así un “aprazamento transitorio respecto do pagamento das cotas para axudar nesta problemática conxuntural” que afecta a los transportistas que solicitaron créditos para adquirir vehículos que ahora no podrán amortizar debido a la parálisis”.

La vía sería, según el PSdeG, la “demora ou paralización provisional das cotas dos préstamos”. Para ello el Igape deberá negociar con los bancos y, en su caso, “afrontar os custes financeiros que se puideran derivar deses aprazamentos”.

El Partido Popular culpa a Pedro Sánchez de la situación que vive la térmica