Sestayo se aparta de la carrera por la alcaldía para las municipales de 2019

Diario de Ferrol-2018-05-19-003-74567d81
|

El camino hacia las elecciones municipales de 2019 ha comenzado. A un año de que se celebren los comicios, los partidos ya comienzan a hacer sus cálculos para presentar la mejor opción para sus votantes. Aunque los movimientos de los demás grupos son todavía un secreto, el PSOE fue ayer el primero en anunciar una decisión al respecto. “Quería comunicar que, despois de moito tempo de reflexión e buscando sempre o momento onde anuncialo, que non concurrirei como candidata para as seguintes eleccecións municipais”. Así anunció ayer la portavoz del grupo municipal y Secretaria General del partido en Ferrol –cargo que mantendrá–, Beatriz Sestayo, su decisión de apartarse en la carrera hacia el bastón de mando local, asegurando que estaba esperando a comunicarlo “a un tempo axeitado no que puidesemos reivindicar o traballo do PSOE e facilitar o recambio para conseguir unha Alcaldía socialista”.
Sestayo indicó que toma esta determinación pensando en el bien del partido y de la ciudad, “onde cremos que é absolutamente necesario unha alternativa solvente de esquerdas e esa é unicamente a do PSOE”, indicando además que está demostrado que en este mandato su formación “ten sido útil en todas as iniciativas e que o tempo ven poñendo a razón naquelas cuestións que plantexabamos ao principio no noso programa electoral”. Así, celebró que “por fin” se vean reflejadas muchas de esas propuestas en unos presupuestos. La socialista eludió también al interés del partido a la hora de tomar esta decisión, en pro de “buscar consensos, unanimidades e un clima bo para traballar a favor desa Alcaldía socialista e de que o PSOE teña a mellor representación e as mellores alcaldías en todo o territorio galego”, aseguró. 
El ámbito personal y familiar fue otra de las cuestiones que colocó en la balanza a favor de la retirada, indicando que “cando estamos na primeira liña da política o sufren as persoas máis cercanas e polo tanto sei que hoxe a miña familia fará unha festa e que por fin teremos máis tempo para compartir e espero compensar especialmente aos meus pais, aos meus fillos e a esa ratita que anda por aí –en relación a su nieta que estaba presente en el acto, al igual que otros familiares, compañeros de partido y militantes–  co tempo perdido para recuperar unha vida privada e familiar e tamén retos profesionais”.
Como en cualquier “despedida” también hubo lugar para los agradecimientos, empezando por la ejecutiva gallega, en general, y a Gonzalo Caballero, en particular por el “apoio e a liberdade absoluta que me deu na decisión que quixera tomar, o que fai que a responsabilidade sexa maior”, así como a la que calificó como “unha segunda familia”, sus compañeros de partido, de la ejecutiva y de fuera de ella “na que temos vivido tempos magníficos e outros máis complicados e que, a pesares de que moitos non comparten esta decisión, me apoian incondicionalmente”. Mención especial recibieron sus compañeros de “trincheira”, Germán Costoya y Bruno Díaz a los que agradeció su “calor, apoio e traballo, esforzo e sacrificio que fixeron e que seguirán facendo porque aínda queda un tempo”, manifestó. 
Con todo, la socialista indicó que simplemente toma esta decisión con tanta antelación para que el relevo se produzca de forma adecuada y “coa calma e rigor que precisa nun partido tan importante e con tanta canteira e con xente tan válida para asumir esa primeira liña, que é unha enorme responsabilidade, e que dende logo, sexa quen sexa o elixido pola militancia, contará sempre coa miña lealdade”, aseguró.
Así, Sestayo puso la vista en los doce meses que quedan por delante hasta los próximos comicios y remarcó que “todavía quedan mocións por plantexar e vixiaremos moi de cerca que se cumplan esas enmendas socialistas que facilitan o cumplimento de puntos moi importantes para esta cidade. Se ten demostrado que o PSOE é vital para a política de calquera administración” y añadió que “estou segura que a partir de hoxe estaremos á altura para buscar á persoa que aglutine o mellor do PSOE para presentar a seguinte candidatura”.
Esta decisión llega en medio de los problemas internos surgidos en la pasada elección a la Secretaría General que enfrentó a Beatriz Sestayo y a Ángel Mato –que unió candidatura con la de Manuel Cendán– y que se saldó con un solo voto de diferencia a favor de la primera.
Los contrarios a la postura de Sestayo evitaron ayer hacer declaraciones al respecto, aludiendo a que “ahora toca hablar internamente para saber cómo nos organizamos, aunque en principio no tendría por qué cambiar la cosa porque a los comicios puede ir cualquiera”.
La socialista comenzó su carrera municipal en 2007 con el mandato de Vicente Irisarri siendo concejala de diferentes áreas, tras su paso por el Parlamento Gallego desde 2005.

Sestayo se aparta de la carrera por la alcaldía para las municipales de 2019