El personal del Concello sale a la calle ante la “inacción” del gobierno local

El personal del Concello sale a la calle ante la “inacción” del gobierno local
Los delegados de la Xunta de Persoal y del Comité de Empresa, ayer, ante las puertas del Palacio Municipal, acción que prevén repetir cada martes | jorge meis

Llevaban tiempo anunciando acciones y ayer las llevaron a cabo. La Xunta de Persoal y el Comité de Empresa del Concello de Ferrol –órganos representativos de los trabajadores municipales– iniciaron ayer su calendario de protestas semanales, que les llevará a colocarse delante del Palacio Municipal cada martes de 12.00 a 13.00 horas, denunciando así la “inacción” del gobierno local.
La falta de convocatoria de mesas de negociación –la última fue en primavera y los estatutos recogen que estas deberían ser mensuales– y del comité de seguridad y salud –que debe tener periodicidad trimestral– son algunas de las protestas que trasladaron ayer los representantes de los trabajadores, al tiempo que portaban una pancarta en la que se podía leer “Contra a inacción, mobilización!!! Abondan intencións, pasemos ás accións”.
El presidente de la Xunta de Persoal, Javier Sandá, aseguró que el problema más grave es la falta de personal, “e agora nin sequera sabemos se vai haber oferta de emprego público; fai uns días o alcalde se comprometía a que esta oferta íase convocar en setembro e mañá mesmo –por hoy– tería que convocarse a mesa de negociación e nin o está nin hai proposta nin nada”, indicó.
Asimismo, Sandá insistió en otras problemáticas que llevan denunciando desde hace meses, referidas a problemas de seguridad y salud laboral, sentencias que no se cumplen y acuerdos que tampoco se ponen en práctica. “Hai sentenzas de problemas que recurren traballadores, e que gañan e non se executan. Hai, incluso, un acordo que se acadou na mesa de negociación por unanimidade relativa ao cumprimento dunha sentencia do Tribunal de Xustiza Europeo que di que as retribucións variables do persoal municipal teñen que percibilas tamén nos meses de vacacións. Nin se da cumplimento á sentencia nin se executa o acordo da mesa”, comentó el funcionario.
Los trabajadores también hacen hincapié en que la desatención del gobierno local al personal municipal repercute de manera negativa en el ciudadano y ponen como ejemplo las grandes colas que se forman en el departamento de Estadística “porque é unha oficina na que fai uns anos podía haber catro ou cinco persoas e, a día de hoxe, hai unha ou dúas”, aseguró Javier Sandá.
Acciones legales 
Además de las concentraciones semanales, la Xunta de Persoal y el Comité de Empresa también confirmó que en los próximos días presentarán una denuncia ante la Inspección Provincial de Traballo con todas las deficiencias que existen en los centros de trabajo y que, tal y como indicaron, obligan a los empleados a exponerse a situaciones de riesgo en su día a día.
“No parque de Bombeiros, por exemplo, caeu recentemente un portalón e non sucedeu nada de casualidade, os aparellos que utilizan para retirar os niños das velutinas non están nas condicións necesarias, de feito xa non se pode prestar ese servicio porque se sometería aos bombeiros a un risco importante. No cemiterio hai riscos sumamente graves de que poidan caer, incluso nas fochancas, os traballadores, riscos por sobrecargas por ter que manipular coas mans lápidas de enorme peso sen ter maquinaria para elo”, comentó el presidente de la Xunta de Persoal, al mismo tiempo que indicó que en la Policía Local existen riesgos de agresión ante la carencia de un sistema de vigilancia adecuado. 
En relación a los empleados que llevan a cabo sus tareas en el propio Concello, los representantes de los trabajadores se hicieron eco de una de sus demandas, referida a una aplicación informática que tiene la letra muy pequeña, lo que les ocasiona problemas de visión y dolores de cabeza. “E todo isto non se pode tratar co goberno porque o Comité de Seguridade e Saúde leva sin convocarse desde febreiro. Aparte, existen en moitos dos casos, informes do servizo de prevención externo alertando dos riscos pero deben de meterse nun caixón e alí quedan porque á maior parte deles non se lles pon solución”, señaló Sandá.
El alcalde, Jorge Suárez, aseguró el pasado mes de agosto que, debido a la temporada estival, no estaban previstas reuniones durante ese mes, algo que califican de excusa los delegados y delegadas de Xunta y Comité. “O alcalde supoño que saberá que o acordo sobre o capítulo 1 dos orzamentos se acadou o 28 de febreiro e no pleno municipal creo que se aprobou o 10 de maio; dende esa data ata o 2 de agosto que se acaba o prazo casi pasaron tres meses nos que si que puido haber moitas mesas de negociación e moitas propostas e non convocou ningunha”, lamentaron, al mismo tiempo que calificaron de “mala” la gestión municipal.
Comprensión 
Con respecto a las acciones emprendidas por ambos organismos, Jorge Suárez manifestó su “respecto absoluto á lexitimidade das organizacións sindicais de promover mobilizacións con total normalidade”. 
Asimismo, el regidor municipal aseguró que “quixeramos ter feito moito máis do que se fixo en temas de persoal, pero agardamos ter listo antes de que remate o ano moitas desas demandas como a oferta de emprego público, o prorrateo da nocturnidade e festividade...”, indicó, y reiteró su respeto a sus “compañeiros de traballo que, con total naturalidade e normalidade, exercen o seu dereito de mobilización”. l

El personal del Concello sale a la calle ante la “inacción” del gobierno local

Te puede interesar