Patronal, sindicatos y partidos, en contra de llevar el Cesena a Santiago

Patronal, sindicatos y partidos, en contra de llevar el Cesena a Santiago
En el CIS de A Cabana I Jornada Industrial del programa F-110

El anuncio de la compañía Siemens, socio de Navantia para el desarrollo digital de las futuras fragatas F-110, de ubicar en Santiago el Centro de Excelencia del Sector Naval –Cesena– ha provocado el rechazo de buena parte de los agentes sociales y empresariales de la comarca, así como de algunas organizaciones políticas.

Así, el Bloque presentó ayer una iniciativa parlamentaria para que el Gobierno de la Xunta responda en el próximo pleno sobre el grado de conocimiento que el Ejecutivo de Alberto Núñez Feijóo tenía sobre la firma de este acuerdo publicitado por la compañía alemana.

El BNG considera esta decisión “irracional nun momento de incertidume como o actual a respecto do futuro de Navantia”. “Contando con dous estaleiros –que de feito constitúen un potencial complexo integral da construción naval–, cun campus que imparte titulacións relacionadas co naval, cun CIS que podería operar na práctica como centro tecnolóxico do naval e, ademais, cun porto de interese xeral do Estado”, lamenta el BNG, resulta “inconcibíbel que se queira ubicar en Compostela o que supostamente vai ser o cerne do proceso de deseño e mantemento para os buques que está previsto construír”.

Además, los nacionalistas critican que la Xunta, que, recuerdan, está implicada “na colaboración con Navantia no capítulo de investigación do denominado Estaleiro 4.0”, pretenda “manterse á marxe desta decisión”.

De ese modo, el BNG pregunta a la Xunta si “é coñecedora do acordo acadado entre Navantia e Siemens”, si “comparte que este centro non se localice en Ferrol” y si el Ejecutivo autonómico “participou de xeito algún nesa toma de decisión”. Además, pregunta si tiene previsto poner en marcha alguna iniciativa “para revertela”.

“Unha auténtica vergoña”

También la sección sindical de la Confederación Xeral do Traballo –CXT– en Navantia se ha pronunciado al respecto calificando esta decisión de “auténtica vergoña dende calquera punto de vista”. En concreto, señala que “o recomendable é que o centro formativo estea o máis perto posible do centro produtivo”, además de recordar que “na Universidade xa hai un campus tecnolóxico naval” y que en la comarca hay “espazos infrautilizados que poden acoller o Cesena, comezando por Navantia Fene ou o CIS da Cabana”.

El sindicato incide en que la comarca “leva anos sufrindo unha reconversión salvaxe que destruíu milleiros de empregos” en el sector naval. Si, como considera la central, “o estaleiro 4.0 vai supoñer unha redución das necesidades de man de obra” y los puestos de trabajo que surgen de las innovaciones tecnológicas “non están aquí”, aventura que “Ferrolterra verá aumentada a súa decadencia”.

La CXT cree que esta decisión “é unha mostra máis de como a dirección” de la compañía naval pública “non toma as súas decisións desde o punto de vista dos intereses da empresa pública”, sino “dos da empresa privada”, ya que, añade, “a única razón que pode haber para ubicalo en Compostela son os intereses de Siemens”,

Patronal, sindicatos y partidos, en contra de llevar el Cesena a Santiago

Te puede interesar