Los alcaldes del BNG exigen un plan de rescate que evite “a desestruturación social”

Los alcaldes del BNG exigen un plan de rescate que evite “a desestruturación social”
García y Bascoy, flanqueando a Ana Pontón en un acto electoral | J. MEIS

Los alcaldes del BNG de Fene, Moeche y San Sadurniño reclamaron ayer un plan de rescate para evitar una eventual “desestruturación social” en la comarca a consecuencia de una crisis sanitaria que, explicó el regidor más veterano, Secundino García, se solapa con la económica y demográfica que viene padeciendo desde hace tres décadas y que calificó de “crítica”. 

Para los regidores nacionalistas, “é o momento de reconstruír” a través de tres pilares, “a saúde, os servizos sociais e o emprego”, y para ello demandan “medidas excepcionais que só poden vir de decisións políticas”, empezando, resaltaron, “por que a Xunta asuma as súas competencias e deixe de mirar para outro lado”. Así, reclaman medidas concretas que enumeró el alcalde fenés, Juventino Trigo, como “o reforzo e mellora da atención sanitaria no ámbito comarcal, retomando a solución aos déficits e implementando un plan de choque en prevención de posíbeis rebrotes da pandemia”. Además, ese “plan de emerxencia” debe concretar también acciones para defender “os sectores produtivos” y para aumentar “os medios de atención sociocomunitaria aos sectores potencialmente vulnerábeis”, para lo que exigen una “dotación económica suficiente”. 

Para afrontar los nuevos retos, los alcaldes del BNG proponen “abrir urxentemente unha mesa de intermediación do conxunto da sociedade comarcal –institucións, forzas políticas e sindicais e organizacións sociais– cos gobernos da Xunta e do Estado” para perfilar “compromisos concretos, con expresión de orzamentos e prazos, para evitarmos os incumprimentos das últimas décadas”.

Los regidores cargaron contra la Xunta por su papel en la gestión de la crisis, puesto que, explicó la primera edil de Moeche, Beatriz Bascoy, “non exerceu a función de interlocución cos concellos, que asumiron coa súa actuación e cos custes económicos asociados” en centros de día, de salud o educativos “as competencias dun goberno que conta coas competencias de saúde, servizos sociais ou emprego”. 

Bascoy denunció asimismo que la inversión autonómica en la pandemia es “insuficiente” y señaló que la de la Diputación para la provincia “duplica o total da Xunta para toda Galiza”.

Los alcaldes del BNG exigen un plan de rescate que evite “a desestruturación social”

Te puede interesar