El comité de Navantia forzará el martes una reunión con Núñez Feijóo

El comité de Navantia forzará el martes una reunión con Núñez Feijóo
los representantes de los trabajadores temen que se intenten aplicar planes de ajuste luis polo

Los comités de empresa de Navantia Fene y Ferrol se desplazarán el martes a Santiago para forzar la entrevista con el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que solicitaron tras su toma de posesión y que aún no les ha sido concedida. El portavoz de la parte social, Ignacio Naveiras, acusó al jefe del Ejecutivo autonómico de “enganar a Ferrolterra” al decir “en precampaña”, puntualizó, “que o dique era fundamental e que mesmo se achegaría unha partida nos orzamentos”. Recordó, además, que Feijóo había asegurado “carga de traballo ou dique flotante” antes del pasado verano, cuando la realidad “a día de hoxe é que non temos nin unha cousa nin a outra”. “E non só iso”, añadió, “pois aínda por riba teñen a desfachatez de anunciar a posibilidade de 25 barcos máis. Xa levamos 17 barcos anunciados e o certo é que non se está cortando chapa de ningún deles”.

Naveiras también se acordó del director xeral de Industria, Bernardo Tahoces, que en una comisión de seguimiento esgrimió una fotografía que probaba que en otros países, concretamente Francia, otros astilleros tienen financiación de diversas administraciones, incluida la UE. “O señor Tahoces, polo tanto, non pode descolgarse desa reclamación e debe esixirlle ao Goberno central que renegocie en Bruxelas”.

 

"utilización perversa"

Los representantes de los trabajadores lamentan que se sugiera que los culpables de este fracaso son la SEPI o Navantia, cuando la responsabilidad real está “no ámbito político”. Recordó, una vez más, que con determinación política se han renegociado las condiciones impuestas al sector automovilístico o a astilleros de otros países, por lo que los diferentes gobiernos tienen que buscar soluciones.

Naveiras denunció la “utilización política perversa de Navantia por parte deste gobierno do PP” que, concretó, llegó a su extremo en la comisión del dique del pasado lunes “cando a SEPI tivo na mesma un papel xa non secundario senón pouco menos que testemuñal, nun recuncho da mesa e non presidíndoa como fixo nas anteriores reunións”. El delegado considera que esta actitud del organismo que preside Ramón Aguirre es tanto más incomprensible cuanto que en mayo pasado él mismo lanzó la propuesta de la comisión con el objetivo “non de debater ou discutir sobre a conveniencia ou non de construír o dique, senón sintonizar as diferentes administracións, institucións e traballadores en como buscar a fórmula de construílo”.

El portavoz de los comités recordó incluso que el propio Aguirre manifestó entonces su total desacuerdo con el contenido de informes anteriores que desaconsejaban la construcción del dique incluso desde un punto de vista técnico y económico.

“Navantia xogou o papel de lavarlle a cara aos seus superiores, a SEPI”, añadió Naveiras, que lamentó que se hubiese dado por finiquitada la comisión de seguimiento “sen probas e baixo un argumentario que para nós é totalmente reversible, absurdo”. “O mesmo PP que agora está no Goberno invitou a Zapatero na etapa que presidiu a UE a renegociar xa non unha parte do acordo, como é o caso do dique, senón o acordo completo”, indicó el portavoz, que instó a los responsables de Navantia y la SEPI a proponer una “nova visión”. Así, dijo que la pregunta que se plantee no tiene que ser si se puede construir el dique o no, sino “de que xeito podemos construír unha ferramenta fundamental para Navantia na ría de Ferrol”.

 

"balóns fóra"

Naveiras señaló también que el Partido Popular local y autonómico “está botando balóns cara ao Goberno central” y manifestó que “quen goberna non pode queixarse de quen goberna cando é do mesmo partido: o PP de Ferrol non pode sentirse enganado nin frustrado”. Pese a los “intentos de rompernos os ánimos” por parte de los diferentes gobiernos, Ignacio Naveiras aseguró que “nos resistimos a que acaben cos estaleiros, como pretenden”.

El tiempo, dijo el portavoz, le ha dado la razón a la parte social. “Estamos cansos de acertar”, manifestó. “Acertamos porque o contrato con Pemex se desbloqueou nun cumio iberoamericano, cando dicían que nunca o estivera; acertamos cando dixemos que os remolcadores non se ían facer en Galicia, acertamos cando dixemos que os quimiqueiros tampouco se farían aquí e cando dixemos que o flotel tiña graves inconvenientes para comezar no deseño e acopio de materiais. Agardamos non acertar en que o futuro dos estaleiros pode estar en risco ante a estratexia de quitarlles contido para xustificar calquera tipo de axuste”, sentenció.

 

El comité de Navantia forzará el martes una reunión con Núñez Feijóo

Te puede interesar