Constituyen una comisión técnica para analizar otras alternativas a Sogama

Constituyen una comisión técnica para analizar otras alternativas a Sogama
Reunion de Alcaldes en Naron por Alternativas a Sogama

Alcaldes y representantes de los concellos de Narón, San Sadurniño, Mugardos, A Capela, As Pontes y Cariño acordaron ayer constituir una comisión técnica para analizar las posibles alternativas al modelo de tratamiento de residuos de Sogama. Así se extrajo ayer del primer encuentro que, bajo la convocatoria de los ayuntamiento de Narón y San Sadurniño, reunió a los regidores de A Capela, Manuel Meizoso, y Mugardos, Xosé Fernández Barcía; a la concejala de Medio Ambiente de Cariño, Ana Seixido y a los concejales de As Pontes Antonio Alonso y Antonio Castro –los alcaldes de Ares y Monfero excusaron su presencia–.
“Estamos obrigados a buscar alternativas ao modelo de Sogama que xa deu mostra de estar agotado. A vida útil de Sogama está rematada e estásenos a cobrar por un servizo que non nos presta, porque está a soterrar o lixo e non a tratalo”, argumentó ayer Secundino García.
Este era el objeto de una convocatoria, extendida a los 20 municipios de las comarcas de Ferrol, Eume y Ortegal, a la que los concellos gobernados por el PP rehusaron acudir. “Entendemos que é unha cuestión que sobrepasa os límites administrativos dos concellos e polo tanto é indispensable a colaboración entre todos”, señaló el alcalde de San Sadurniño, que reiteró su llamamiento a los municipios que no se sumaron ayer para que lo hagan en lo sucesivo.
Bajo la coordinación de los técnicos de San Sadurniño, As Pontes y Narón, en la comisión estarán representados todos los concellos “e aberta a incorporación dos que hoxe non acudiron”, puntualizó García. Entre sus cometidos estará el de analizar y valorar desde un punto de vista técnico las alternativas a Sogama, “tomando tamén como referencia ás grandes cidades de Galicia como Lugo, Ourense, Pontevedra ou Vigo nas que xa están estudando alternativas e así chegar a un entente común”, aclaró el alcalde de Narón, Xosé Manuel Blanco.
“Hai unha realidade física de que Sogama tende a desaparecer. A propia Xunta xa debería estar traballando en alternativas porque coa subida do canon do 34% este ano, máis a que pretenden aplicar en 2015, tampouco se garantizaría a súa viabilidade”, recordó Blanco.
La comisión técnica volverá a reunirse a un mes vista para poner encima de la mesa los primeros datos. n

Constituyen una comisión técnica para analizar otras alternativas a Sogama

Te puede interesar